Yvan Muller nyert a Hungaroringen, Michelisz hetedik

2012.05.07 13:54

A három Chevrolet könnyedén szerezte meg az első három helyet a WTCC első hungaroringi futamán. Michelisz a rajtnál visszaesett, de felküzdötte magát, végül a hetedik lett. Csapattársa, Wéber Gábor szintén pontszerző helyen végzett.

Fotó: Farkas Péter [origo]

Verőfényes napsütésben, rengeteg néző előtt rendezték meg a WTCC idei kilencedik futamát a Hungaroringen. Az első helyről induló Yvan Muller megtartotta a vezetést az első futamon a repülőrajtot követően, de mögötte hatalmas tumultus alakult ki az első kanyarban. Michelisz Norbert már Alain Menüt is megelőzte, de a Mehdi Bennanival küzdő svájci az első kanyar féktávján meglökte a magyart, aki emiatt Daryll O'Young Seatjába csúszott bele. Michelisz lesodródott, de folytatni tudta a versenyt. O'Young amikor visszajött a pályára, ütközött Franz Engstlerrel, emiatt mindketten kiálltak.

Fotó: Farkas Péter [origo]

A második helyért is hatalmas csata dúlt, Gabriele Tarquini Seatja összekoccant Robert Huff Chevroletjével, ettől az olasz kiállni kényszerült. Huff sem úszta meg, autójának elállítódott a bal hátsó futóműve, amivel az egész versenyen küzdött. Hasonlóan járt Alain Menü is, akinek a felnije sérült meg, de így is végig tudott menni, Monteirót és Bennanit is megelőzte rossz rajtja után. Wéber Gábor nagyszerűen rajtolt, és 17.-ről a 10. helyre jött fel, amit a verseny végéig megtartott. Tarquinin, O'Youngon és Engstleren kívül még Stefano D'Aste és Tom Boardman is kiállni kényszerült a rajtbalesetek miatt.

Fotó: Farkas Péter [origo]

Az első öt helyen nem voltak előzések a versenyen, az izgalmas csaták hátrébb alakultak ki. Külön ligában játszott a három gyári Chevrolet, körönként közel egy másodpercet adtak a mezőnynek, és könnyedén szerezték meg az első három helyet. Ugyan Alain Menü a hatodik körben keményen támadta Robert Huffot a második helyért, de megelőzni nem tudta.

Michelisz az első kanyar után a 12. helyen találta magát, de nem adta fel, és sorban előzte meg ellenfeleit, így például Wéber Gábort is, aki nem nehezítette meg csapattársa dolgát, és elengedte. Michelisz szinte mindenkin hamar áthámozta magát, csak a hatodik helyen haladó Pepe Oriola jelentett nehéz feladatot, mivel a kék-fehér Seat nagyon gyors volt a legjobb előzési helyen, a célegyenesben. Végül az utolsó előtti körben sikerült őt is megelőznie Michelisznek egy szélárnyékból történő kifékezés segítségével az egyes kanyarban.

Fotó: Farkas Péter [origo]

Sajnos a hatodik helyet nem tudta megtartani, mivel a 21. (!) helyről feljött Tom Coronel megelőzte a kisodródó magyart az Alesi kanyarban az utolsó körben, így Michelisznek meg kellett elégednie a hetedik hellyel.

Fotó: Illyés Tibor/MTI

A 16. helyről rajtoló Lada Granta nem fejezte be a futamot, mivel túlmelegedett a motorja. James Thompsonnak és a Ladának az első versenye volt ez idén, így nem csoda, hogy az autó még nem megbízható.

Eredmények:

1. Yvan Muller (Chevrolet) 23:23.462s
2. Robert Huff (Chevrolet) + 1.259s
3. Alain Menu (Chevrolet) + 1.759s
4. Mehdi Bennani (Proteam BMW) + 10.983s
5. Tiago Monteiro (Tuenti SEAT) + 15.206s
6. Tom Coronel (ROAL BMW) + 15.786s
7. Michelisz Norbert (Zengo BMW) + 16.480s
8. Pepe Oriola (Tuenti SEAT) + 16.971s
9. Alex MacDowall (bamboo Chevrolet) + 18.106s
10. Wéber Gábor (Zengo BMW) + 20.950s
11. James Nash (Arena Ford) + 24.446s
12. Pasquale di Sabatino (bamboo Chevrolet) + 26.296s
13. Alberto Cerqui (ROAL BMW) + 26.493s
14. Aleksei Dudukalo (Lukoil SEAT) + 30.396s
15. Tom Chilton (Arena Ford) + 31.116s
16. Charles Ng (Engstler BMW) + 31.897s
17. Stefano D'Aste (Wiechers BMW) + 3 laps

 

Kiesők:

James Thompson (Lada Granta Sport) 
Franz Engstler (Engstler BMW) 
Darryl O'Young (Special Tuning SEAT) 
Gabriele Tarquini (Lukoil SEAT) 
Tom Boardman (Special Tuning SEAT)

Vissza